وبینار «روز موزه» درموزه نادر ابراهیمی/آغاز کارگاههای تخصصی ایدهآزاد اسباببازی
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۷۴۳۱
به گزارش خبرگزاری فارس،وبینار مجازی ویژه برنامه بزرگداشت روز موزه به همراه توانمندسازی و مسابقه تولید محتوا «موزه پلی بین امروز و گذشته» امروز 27 اردیبهشت ماه ساعت 18 در موزه نادر ابراهیمی برگزار میشود. پرهام حکیمیان، متخصص تاریخ ایران بعد از اسلام و فاطمه احمدی، کارشناس موزه پزشکی و عضو هیئت اجرایی کمیته جهانی موزههای دانشگاهی به همراه سید مهدی میرحسینی به عنوان کارشناسمجری در این وبینار حضور خواهند داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد با مشارکت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن علمی دانشجویی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد واحد تهران غرب این وبینار را برگزار خواهد کرد.
در این مسابقه برای نفرات اول تا سوم نیز جوایز نقدی در نظر گرفته شده و علاقمندان میتوانند با ورود به لینک http://bpj.wtiau.ac.ir/fa/form/610 در مسابقه شرکت و در این وبینار حضور داشته باشند.
آغاز کارگاههای تخصصی چهارمین رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی
کارگاههای تخصصی چهارمین رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه منتخبان مرحله اول این رویداد، از روز ۳۰ اردیبهشت آغاز خواهد شد.
ایدهپردازان منتخب در این مرحله به شش کارگاه آموزشی و تخصصی دعوت و بعد از گذراندن این دورههای آموزشی ایدههای آنها داوری میشود.
این کارگاهها با همکاری ادارهکل فناوری اطلاعات و تحول اداری (انفورماتیک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بستر آموزشهای مجازی در فضای اسکای روم برگزار خواهد شد.
کارگاههای تخصصی رویداد ایدهآزاد با هدف آموزش مفاهیم پایه و کلیدی در ایدهپردازی، طراحی و تولید بازی و اسباببازی هر پنجشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ تشکیل میشود.
شرکت در این کارگاههای مجازی برای منتخبان مرحله اول رویداد ایدهآزاد الزامی است و عدم شرکت یا غیبت در این جلسهها به منزله انصراف ایدهپردازان از ادامه فرآیند رویداد برداشت خواهد شد.
اولین کارگاه تخصصی با عنوان «مبانی طراحی اسباببازی» مطالبی را درباره مفاهیم پایه و آنچه در طراحی اسباببازی باید بدانیم، ارایه خواهد کرد. کارگاه «از ایده تا بازار» که روز ۶ خرداد برگزار خواهد شد به روشهای ارتقای ایده و توسعه طرح خواهد پرداخت.
سومین کارگاه تخصصی رویداد ملی ایدهآزاد با عنوان «مصادیق و مغایرتهای فرهنگی» به بحث بایدها و نبایدها در دنیای بازی و اسباببازی خواهد پرداخت. کارگاه «استانداردهای صنعت اسباببازی» که در روز ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد نیز بهعنوان چهارمین کارگاه از این مجموعه به تشریح حداقلهای الزامی در طراحی و تولید اسباببازی میپردازد.
کارگاه «علوم شناختی و بازیهای شناختی» با هدف آشنایی ایدهپردازان با ملاحظههای تحریک و تقویت قوای شناختی روز ۲۷ خرداد برگزار خواهد شد. ششمین کارگاه تخصصی چهارمین رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی در روز ۳ تیر ۱۴۰۰ با عنوان «حقوق مالکیت فکری در صنعت اسباببازی» به اهمیت حمایت و حفاظت از طرحهای اسباببازی خواهد پرداخت.
شرکت در این کارگاهها برای منتخبان مرحله اول رویداد الزامی است. اسامی افراد منتخب در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir، پایگاه رویداد ایدهآزاد اسباببازی به نشانی ideaazad.ir و در صفحه اختصاصی رویداد ملی ایدهآزاد کانون در اینستاگرام به نشانی @ideaazad اعلام شده است.
برگزاری نشست دستورالعمل ثبت ملی و جهانی میراث طبیعی
علی قمی اویلی رئیس گروه میراث طبیعی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با توجه به اهمیت ثبت آثار طبیعی، معرفی و حفاظت آنها، آموزش دستورالعمل ثبت میراث طبیعی در سطح ملی و جهانی در دانشگاههای کشور میتواند در تحقق اهداف فراگیری حمایت و حفاظت از میراث طبیعی کشور موثر باشد.
وی افزود: گسترش همکاریهای مشترک بین دانشگاهها و متخصصان به عنوان بازوی علمی اشاعه فرهنگ حفاظت از میراث طبیعی و حوزه اجرایی، گامهای موثری در تحقق اهداف و تکالیف وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در آینده در پی خواهد داشت.
رئیس گروه میراثطبیعی تصریح کرد: معیارهای ثبت ملی و جهانی، مصادیق ثبت، قوانین و اسناد بالادستی، روند ثبت و عملکرد وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در خصوص ثبت آثار ملی و جهانی از جمله موضوعاتی است که در این نشست ارائه خواهد شد.
نشست دستورالعمل ثبت ملی و جهانی میراث طبیعی روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به شکل مجازی برگزار میشود و علاقهمندان از طریق لینک http://b۲n.ir/tmu۳۰۵ میتوانند از ساعت ۶ تا ۸ بعدازظهر در این نشست علمی شرکت کنند.
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: موزه اسلام گردشگری نادر ابراهیمی اسباب بازی رویداد ملی ایده آزاد ایده آزاد اسباب بازی کارگاه های تخصصی برگزار خواهد شد میراث طبیعی ملی و جهانی کارگاه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۴۰ درصد شرکتهای خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکتهای حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرمها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکتهای خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت میکنند.
وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکتهای خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پردهی سینما میرود؛ ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است.
حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند.
دبیر ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام میگیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است.
وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازیهای رایانهای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی میتوانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکتها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند.
حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیرههای مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمیشود؛ صادرات باید در اولویت باشد.
انتهای پیام/